FAANG reprezintă un acronim care a fost folosit adesea pentru a descrie unele dintre cele mai proeminente companii din sectorul tehnologic, și anume: Facebook, Amazon, Apple, Netflix și Google. Inițial grupul nu includea și compania Apple, dar a fost adăugată ulterior. Pe lângă faptul că sunt larg cunoscute în rândul consumatorilor, cele cinci acțiuni FAANG au fost printre cele mai mari companii din lume, cu o capitalizare de piață combinată de aproximativ 5.6 trilioane de dolari. Însă, pe parcursul ultimilor doi ani, acronimului FAANG i s-a alaturat un altul mai cuprinzator si care evidențiază si alte companii in functie de capitalizarea de piață, MAAMA (Microfost, Apple, Amazon, Meta și Alphabet).
Practic, Netflix a fost inlocuită cu Microsoft după ce valoara acesteia a scăzut foarte mult in valoare. În ultimul deceniu, acțiunile FAANG și acțiunile Microsoft au crescut mai repede decât indicele S&P 500 sau Nasdaq, care este mai concentrat pe tehnologie. Cele patru acțiuni FANG inițiale erau toate companii bazate pe internet, dar includerea ulterioară a Apple – în primul rând un producător de hardware de consum – a făcut din FAANG un grup mai larg de acțiuni de tehnologie. Includerea Microsoft în MAMAA susține companiile de tehnologie în detrimentul celor care erau concentrate doar pe segmentul de internet.