Adâncimea pieței este un termen folosit in tranzactionarea bursieră si reprezintă capacitatea pieței de a susține ordine relativ mari, fără a afecta prețul acțiunilor.
Adâncimea pieței ia în considerare nivelul general și numarul comenzilor deschise și se referă de obicei la tranzacționarea în cadrul unei acțiuni individuale.
Adâncimea pieței este strâns legată de lichiditatea și volumul de tranzacționare, dar nu înseamnă neapărat că orice acțiune care prezintă un volum mare de tranzacții are și o adâncime bună a pieței.
În orice zi, poate exista un dezechilibru al ordinelor suficient de mare pentru a crea o volatilitate ridicată, chiar și pentru acțiunile cu cele mai mari volume zilnice.
Conform unui exemplu al casei de brokeraj Tradeville, in tabelul mai sus se pot vedea primele 10 niveluri din adancimea pietei pentru simbolul BRD, la o anumită dată din trecut. Tabelul arată ca best bid este 8.7500, iar best ask este 8.8000. Pentru pretul 8.7500 exista o cerere de 4140 de actiuni, exprimata prin 6 ordine.