Cota de piață reprezintă procentul vânzărilor unei companii pe o piață concurențială, într-o anumită perioadă de timp. Cota de piață se calculează împărțind volumul total al vânzărilor societății pe parcursul unei perioade de raportare, la vânzările totale ale industriei în aceeași perioadă.
Această valoare este utilizată pentru a oferi o imagine generală a dimensiunii unei societăți în raport cu piața și cu concurenții săi. Cota de piata a unei companii reprezinta „partea sa” din totalul vânzărilor în raport cu piața unde își desfășoară activitatea.
De exemplu, dacă o companie vinde mașini în valoare de 1 de milion de euro pe an, iar volumul total al vanzarilor de mașini este de 10 milioane euro, cota de piață va fi de 10%.
Managementul unei companii se uită cu atentie la creșterea sau scaderea cotei de piață deoarece poate fi un semn al competitivității relative a produselor sau serviciilor companiei. Pe măsură ce piața totală a unui produs sau a unui serviciu crește, iar o companie își menține cota de piață, inseamna de fapt vanzari si venituri in creștere.