Design Thinking (gândirea în proiectare) este o metoda axată pe soluții, folosita în procesul de concepere și dezvoltare a unui produs, cu aplicații în multe domenii. Metoda descrie un proces de proiectare iterativ centrat pe om si nevoile/doleantele lui, compus din 5 pași: Empatizeaza, Defineste, Concepe, Prototipeaza si Testeaza. Cercetătorul și laureatul premiului Nobel, Herbert A. Simon, a fost primul care a menționat designul ca știință sau mod de gândire în cartea sa din 1969, „Științele artificialului” (Sciences of the Artificial). Din anii 1970, Design Thinking a evoluat în mod constant, fiind considerata vitala in activitatea de imbunatatire a experientei clientului (user experience design). Considerand beneficiile strategiei creative, profesioniștii din domenii în afara a ceea ce considerăm tradiționale acestui concept – de exemplu, educație și afaceri – au început de asemenea să aplice acest proces in etapa de proiectare. Echipele de proiect utilizează aceasta metoda pentru a aborda probleme necunoscute sau probleme reale, “designerul” fiind concentrat sa gaseasca solutii pornind de la ceea ce este cel mai important pentru utilizatori /clienți.
Cele 5 etape ale procesului sunt: 1. Empatizeaza – reprezintă înțelegerea empatică a problemei pentru care se încearca identificarea unei solutii, de obicei printr-o formă de cercetare atenta a utilizatorilor produsului/procesului. 2. Defineste: in aceasta etapa se pun cap la cap informațiile adunate în prima etapa si se definesc problemele identificate. 3. Concepe: in aceasta etapa se genereaza idei in baza cunoștințelor adunate în primele două faze, pentru a identifica noi soluții pentru problema identificata. 4. Prototipeaza – in aceasta etapa echipa propune un număr de versiuni de produs (prototip), prin intermediul caruia sa poata fi generate soluțiile la problemele identificate în etapa anterioară. 5. Testeaza – se testeaza riguros produsul finit folosind cele mai bune soluții identificate în faza de prototipare. Aceasta este etapa finală, cu toate acestea, într-un proces iterativ, rezultatele generate în timpul fazei de testare vor fi folosite adesea pentru a redefini solutii la alte posibile probleme.
Alți termeni populari
- Petrolul WTI: Ce este și cum diferă de Brent? Petrolul WTI (West Texas Intermediate) este...
- Ofertă publică inițială (IPO) Ce înseamnă o ofertă publică inițială...
- Randamentul până la maturitate Randamentul până la maturitate al unei...
- Risk-On vs. Risk-Off Pe piețele financiare, conceptele de „risk-on”...