E-commerce sau comert electronic reprezintă un termen pentru orice tip de afacere sau tranzacție comercială care implică transferul de informații pe Internet. Acesta acoperă o gamă largă de afaceri, de la site-uri ce vand produse retail (cu amănuntul) si care se bazeaza pe numarul utilizatorilor care viziteaza zilnic portalul, până la schimburile comerciale de mărfuri și servicii între companii mari (corporații). În prezent, e-commerce reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte ale internetului, fiind unul dintre principalele motoare de crestere. Comerțul electronic permite consumatorilor să facă schimb de produse și servicii in mediu virtual fără obstacole de timp sau distanță. E-commerce s-a extins rapid în ultimii ani și se preconizează că va continua la această rată sau chiar va accelera. În viitorul apropiat, granița dintre comerțul „tradițional” și „electronic” va deveni din ce în ce mai ingusta, deoarece tot mai multe companii își vor muta operațiunile pe internet datorită posibilităților de dezvoltare rapidă. Atunci când este pus în aplicare în mod corespunzător, comerțul electronic este adesea mai rapid, mai ieftin și mai convenabil decât metodele tradiționale de schimb a bunurilor și serviciilor. Cele mai mari companii care desfasoara operatiuni de tip e-commerce sunt Amazon, Ebay, Alibaba, Tencent si altele.
Alți termeni populari
- Petrolul WTI: Ce este și cum diferă de Brent? Petrolul WTI (West Texas Intermediate) este...
- Ofertă publică inițială (IPO) Ce înseamnă o ofertă publică inițială...
- Randamentul până la maturitate Randamentul până la maturitate al unei...
- Risk-On vs. Risk-Off Pe piețele financiare, conceptele de „risk-on”...