In finantele unei societati comerciale, Free cash flow (FCF) reprezintă un indicator de măsurare a performanței financiare, care se obține ca diferență intre fluxul de numerar din activitatea operatională (cash flow) si cheltuielile de capital (capital expenditures). FCF reprezintă numerarul pe care o companie este capabila sa-l genereze dupa efectuarea investitiilor necesare mentinerii sau dezvoltarii activitatii si are o importanta deosebita pentru actionarii companiei deoarece inlesneste reducerea datoriilor, acordarea dividendelor sau chiar achizitia unor competitori. FCF este un indicator cheie care arata sanatatea financiara si profitabilitatea unei companii. In cazul unei societati listate la bursa, analiza oportunitatii investitiei (PER ratio) este deseori calculata in functie de FCF in detrimentul profitului net datorita faptului ca fluxul de numerar este un indicator mai stabil ce reflecta veniturile si cheltuielile firmei, spre deosebire de profitul net care poate fi manipulat mai usor prin diferite tehnici de contabilitate financiara. Nu in ultimul rand, prin intermediul free cash flow-ului se măsoară nivelul de numerar disponibil pentru actionarii unei societăți, necesar pentru realizarea investițiilor în capital circulant și capital fix, inclusiv în instalații, bunuri sau echipamente, pentru mentinerea unei activităti continue.