Insurtech se referă la utilizarea inovațiilor tehnologice concepute pentru a crește economiile și eficiența din modelul actualul al industriei de asigurări. Insurtech este un mix de „asigurare” și „tehnologie” care a fost inspirat din termenul Fintech.
Ideea principală care a stat la baza insurtech, este faptul că industria asigurărilor este pregatită pentru inovație și implementarea noilor tehnologii digitale.
Insurtech explorează modalitatile prin care marile companii de asigurări simulează posibilitati noi de identificare a clientilor si promovarea unor oferte ultra-personalizate prin folosirea unor noi fluxuri de date bazate pe comportamentul de consum al clientilor.
Desi in mod tradițional, sunt utilizate tabele actuariale pentru a atribui solicitanților unui produs de asigurare o anumita categorie de risc, insurtech încearcă să abordeze această problemă utilizand date dinamice de la diferite dispozitive electronice, pe care un client potential le poate furniza (ex: datele provenite de la GPS-ul masinii pot arata stilul de condus al unui client, dispozitivele wearables precum ceasurile inteligente sau bratarile pot furniza date importante despre stilul de viata sau starea de sanatate a unei persoane). Astfel, tehnologia vine in sprijinul companiilor de asigurari, pentru a găsi combinația potrivită in vederea acoperirii riscurilor si obtinerii unor oferte competitive.