„January Effect” este un fenomen observat în piețele bursiere, caracterizat prin creșterea prețurilor acțiunilor în luna ianuarie. Acest efect a fost atribuit mai multor factori, precum reechilibrarea portofoliilor (investitorii pot vinde acțiuni spre sfârșitul anului pentru a obține beneficii fiscale din pierderile de capital, iar apoi le răscumpără în ianuarie), investiții noi (oamenii investesc bonusurile sau alte forme de venit suplimentar primite la sfârșitul anului precedent în piața de capital), elemente ce tin de psihologia investitorilor (sfârșitul anului aduce o evaluare a performanței financiare și a strategiilor de investiții, ceea ce poate conduce la decizii de cumpărare în ianuarie) si orientarea investitorilor catre companii cu capitalizare redusă (efectul este adesea mai puternic în cazul acțiunilor cu capitalizare mică, care pot fi mai volatil în raport cu acțiunile marilor companii). Deși „January Effect” a fost mai pronunțat în trecut, observațiile recente sugerează că impactul său a scăzut datorită anticipării acestuia de către piață și ajustării strategiilor de investiții.