BET
17062.2
0.2%
BET-TR
37625
0.2%
BET-FI
63816.74
1.27%
BETPlus
2520.59
0.21%
BET-NG
1232.05
-0.03%
BET-XT
1473.13
0.25%
BET-XT-TR
3193.39
0.25%
BET-BK
3215.39
0.34%
ROTX
38005.86
0.24%

Multichannel marketing

Autor: Financial Market
< 1 min

Multichannel marketing sau marketingul prin canale multiple reprezinta utilizarea diferitelor canale de distribuție sau promoționale în scopul marketingului. Canalele de distribuție variază de la un magazin de vânzare cu amănuntul, la un site web sau un catalog de comenzi prin poștă. Pentru a fi eficient, marketingul multi-canal trebuie să fie sustinut/sprijinit de sisteme de management al lanțului de aprovizionare, astfel încât detaliile și prețurile bunurilor oferite să fie coerente pe diferite canale. Poate fi, de asemenea, susținut de analize detaliate a rentabilității investiției realizata pe fiecare canal in parte, măsurată în funcție de răspunsurile primite din partea clientilor și de conversia vânzărilor. Contribuția fiecărui canal la vânzări poate fi evaluată prin modelarea Mix-ului de Marketing. Unele companii vizează anumite canale din diverse segmente demografice ale pieței sau din diferite grupuri socio-economice de consumatori. În timp ce marketingul multicanal se concentrează în primul rând pe noile platforme media în marketing, abordările tradiționale utilizează mijloace media vechi, cum ar fi surse tipărite (reviste, ziare), telemarketing (marketing la telefon), direct mailing (transmiterea de scrisori personalizate), radioul și televiziunea. Marketingul pe mai multe canale integrează și canale media care vizează interacțiunea cu clienții prin diferite platforme, cum ar fi prin mesaje text, pe un site Web, e-mail și GPS pentru a urmări locația unui client și apropierea de produsul sau serviciul respectiv. Capacitatea de a contacta direct clienții este o strategie de marketing importantă, deoarece este convenabilă și îmbunătățește interacțiunea directă cu clienții. In concluzie, Marketingul prin multiple canale permite comerciantului cu amănuntul să ajungă la clientul său potențial sau actual prin canalul preferat de acesta.