Un plan de afaceri este un document ce descrie în detaliu modul în care o afacere, de obicei una nou infiintată, își va atinge obiectivele. Totodată, un plan de afaceri poate fi intocmit si pentru o afacere deja operatională, ajunsă la maturitate dar care doreste să se dezvolte într-o nouă directie sau să obtină o finanțare bancară. Pentru initierea unei afaceri noi, crearea planului necesită un proces indelung de cercetare, studiu si gandire strategica asupra tipului de activitate pe care vrei să-l demarezi si modului in care aceasta va functiona si se va dezvolta pe o perioada de cel putin 2 ani. Asadar, un plan de afaceri prevede un plan scris din punct de vedere comercial, financiar și operațional. Planul de afaceri trebuie să contină cel puțin: o descriere generală a afacerii, produsele/serviciile care vor fi promovate, planul de marketing /promovare a afacerii, prezentarea Managementului si modalitatea de organizare a afacerii, planul financiar (previziunile privind profitul și pierderile pe 12 luni adica un cash-flow).
Orice business plan, pentru a fi cu adevarat util Antreprenorilor in conducerea si dezvoltarea afacerii lor, trebuie să fie in primul rând realist: asta presupune ca el sa fie realizat fie plecând de la date istorice ale companiei analizate – daca este o afacere deja matura sau date statistice ale altor companii cu domeniu similar de activitate – daca este vorba de un Start-up. Pentru a putea fi pus in aplicare, el trebuie sa fie clar si usor de urmat, să propună obiective concrete si măsurabile, care sa fie ulterior revizuite periodic. Planul de afaceri reprezintă cheia către mentinerea viziunii Antreprenorului in stare vie, activa asupra afacerii sale.
Alți termeni populari
- Petrolul WTI: Ce este și cum diferă de Brent? Petrolul WTI (West Texas Intermediate) este...
- Ofertă publică inițială (IPO) Ce înseamnă o ofertă publică inițială...
- Randamentul până la maturitate Randamentul până la maturitate al unei...
- Risk-On vs. Risk-Off Pe piețele financiare, conceptele de „risk-on”...