BET
16978.18
-0.44%
BET-TR
37439.71
-0.44%
BET-FI
62815.01
-0.56%
BETPlus
2510.34
-0.41%
BET-NG
1221.75
-0.61%
BET-XT
1465.96
-0.46%
BET-XT-TR
3177.84
-0.46%
BET-BK
3175.73
-0.65%
ROTX
37778.05
-0.39%

Vânzarea programatică (Programmatic Buying)

Autor: Financial Market
< 1 min

Vanzarea programatica (programmatic buying) este un proces automatizat de cumparare a spatiilor media (de publicitate) in timp real, care permite agentiilor si clientilor sa-si realizeze mai rapid si mai eficient obiectivele, iar editorilor si creatorilor de continut sa-si vanda spatiile de reclama. În timpul acestui proces, este utilizat un software pentru a automatiza cumpărarea, plasarea și optimizarea inventarului media printr-un sistem de licitare. Pur și simplu spus – marketingul programatic este o modalitate de a viza tipologiile de public dorite pentru a afisa reclama. Tipologia publicului poate fi ales in functie de vârsta, sex, situația socială, regiune geografică. Ca și în cazul căutărilor plătite (paid search), anunțurile pot fi de asemena limitate functie de orele din zi și frecvență. Astfel, se va plati numai pentru anunțuri extrem de eficiente, livrate oamenilor potriviți la momentul potrivit. Posibilitatea de a licita media online in timp real este considerata acum o parte semnificativa a sistemului european de publicitate digitala si din analizele efectuate rezultă ca aceasta urmeaza sa detina o pondere tot mai importanta in urmatorii ani, urmand sa modifice radical practicile actuale de marketing.