BET
16309.59
1.55%
BET-TR
35966.3
1.55%
BET-FI
58278.41
0.42%
BETPlus
2414.59
1.5%
BET-NG
1170.6
0.96%
BET-XT
1402.4
1.4%
BET-XT-TR
3040.14
1.41%
BET-BK
2996.59
1.34%
ROTX
36285.55
1.45%

Purcari continuă un an puternic, EBITDA în creștere cu 45% și profitul net aproape dublu în T3 2021

Autor: Financial Market
2 min

Purcari Wineries Plc (“Grupul”, “Compania”), una din cramele de frunte din Europa Centrală și de Est, a anunțat astăzi rezultatele financiare pentru 9 luni 2021. 

Veniturile au crescut cu 20% ajungând la 166,4 milioane RON. Îmbunătățirea mixului de produse vândute, precum și revenirea vânzărilor în piețe cu marginalitate mai înaltă au condus la creșterea profitabilității, EBITDA a crescut cu 32% la 58,2 milioane RON și profitul net cu 55% an de an atingând 39,8 milioane RON.

În trimestrul 3 Grupul Purcari a înregistrat o creștere de 12% a vânzărilor, în timp ce EBITDA și Profitul Net au crescut cu 45% și respectiv 94% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ultimul trimestru Purcari atingând o marginalitate EBITDA record de 38%.

Am livrat un alt trimestru puternic, continuând sa delectăm consumatorii cu vinurile noastre. Sunt recunoscător întregii echipe Purcari pentru munca grea și dedicația depusă, și cel mai important, consumatorilor noștri pentru că ne-au încredințat alegerea lor. Pandemia rămâne o sursă de incertitudine, ratele de vaccinare în piețele noastre cheie fiind modeste, iar multe din restricții încă în vigoare, dar suntem încrezuți că societățile puternice ca a noastră vor ieși și mai puternice din această criză prelungită”, a comentat Victor Bostan, Director General al Purcari Wineries.

wine 2

 

Puncte cheie
România: vânzările au continuat creșterea +24% față de 9 luni 2020 și +55% față de 9 luni 2019. Brandul Purcari ramâne motorul creșterii cu +29% an de an. Bardar +68%, deși de la o bază de comparație mai mică. Canalele de comerț modern și tradițional au continuat să evolueze puternic.

CITESTE SI:  Companiile din indicele BET înregistrează o creștere de 45% a profitului net în T3 2024, datorită câștigurilor unice raportate de Digi Communications și Banca Transilvania

Moldova: revenirea puternică post-pandemică, vânzările fiind doar cu -4% față de nivelul din 2019. Brandurile Purcari și Bardar conduc creșterea, ambele cu peste 80%, urmate de Bostavan cu +48%.

Polonia: venituri în scădere, influențate de compeția puternică a prețurilor în piață și prioritizarea noastră a marginalității față de volum. Brandurile premium, Purcari și Bardar, au crescut cu 13% și 51% respectiv, dar de la o bază de comparație mai mică. Ne concentrăm pe trimestrul 4, fiind unul crucial, cu activități de marketing personalizate, inclusiv cu lansarea gamei noaste Nocturne pentru HoReCa și campanii comerciale în rețelele sociale.

Asia: vânzările în creștere cu +17% an la an, totuși încă semnificativ în urma nivelului din 2019; vânzările din trimestrul 3 influențate de restricții COVID și unele amânări ale vănzărilor. Lansarea site-ului web Purcari și colaborare stânsă cu partenerii locali pentru construirea corectă a imaginii de brand.

Cehia și Slovacia: vânzări în scădere cu 3% an de an. Competiția intensă, efectele negative de la restructurarea TESCO și restricțiile pandemice prelungite au afectat rezultatele la 9 luni. Brandul Purcari înregistrând creștere dublă, deși de la o bază de comparație mai mică.

Ucraina: lansarea oficiului de vânzări local pentru a susține creșterea. Concentrarea pe canalul de comerț modern, prin creșterea distribuției numerice a brandului Purcari, fiind foarte popular în rândul consumatorilor ucraineni.

 

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.