Trade Desk (TTD.US) este o companie globală de tehnologie care comercializează o platformă software utilizată de cumpărătorii de anunțuri digitale pentru a achiziționa campanii de publicitate digitală bazate pe date în diferite formate și dispozitive de anunțuri.
Două evenimente de notat aici: lansarea platformei Solimar, pe care CEO-ul Jeff Green a definit-o ca fiind „cel mai avansat DSP creat vreodată pentru internetul deschis”, precum și anunțul că Alphabet (GOOGL) va întârzia dezactivarea cookie-urilor de la terți.
Piața a primit ambele știri cu interes, deoarece acest lucru oferă marketerilor mai mult timp pentru a lucra la soluții alternative, cum ar fi propunerea TTD, Unified ID 2.0, care a venit la momentul oportun, deoarece permite The Trade Desk să demonstreze că Solimar ar fi soluția independentă principală care îi va ajuta pe toți comercianții să se îndrepte cu încredere spre viitorul internetului deschis, așa cum Washington Post a exprimat în mod clar: „Dacă nu facem nimic, oferim fluxul nostru de venituri publicitare în medii închise”.
Să analizăm mai atent oportunitățile TTD în spațiul Televiziunii conectate (CTV) și modul în care lansarea Solimar ar contribui mai mult la stabilirea poziției sale de lider pe internetul deschis fără a concura direct cu Alphabet, Facebook (FB) și Amazon (AMZN) în mediile sale închise, întrucât compania consideră că platforma sa independentă oferă „obiectivitate, lucru pe care Google nu îl are deoarece încearcă să genereze bani pe site-urile lor”.
Câteva date de piață
Creșterea pieței de publicitate CTV din 2019 până în 2022
Motive pentru a transfera bugetele media de la televiziunea liniară la OTT și CTV în SUA în 2021.
TTD operează într-un subsegment fascinant al spațiului publicitar CTV; spațiul publicitar programat. În acest segment al Demand Side Programmatic Platforms (DSP) TTD vizează poziția de lider al industriei.
Capacitatea sa de a valorifica procesele bazate pe date pentru a viza și a ajunge în mod eficient la consumatori este valoroasă, întrucât „direcționarea și eficiența” au reprezentat 81% din motivele marketerilor pentru mutarea bugetului publicitar pe platformele OTT și CTV.
Platforma Solimar a companiei are la bază acest avantaj și mai mult, cu capacități de măsurare mai performante, pe care TTD le-a subliniat: „Este o reinventarea achiziției bazate pe atingerea obiectivelor”.
Achizițiile bazate pe obiective sunt atunci când un agent de publicitate optimizează o campanie publicitară pentru a obține un anumit rezultat, stabilit de la început.
„În plus, Solimar a îmbunătățit și mai mult capacitatea marketerilor de a desfășura campanii axate pe rezultate pe toate canalele din cadrul publicității digitale, cu capacitatea de a„ măsura cheltuielile publicitare pe canale diferite, precum ecrane, CTV și audio digital”, aspect care este foarte apreciat de agenții de publicitate.
Prin urmare, compania a dezvoltat o platformă competentă care va extinde poziționarea companiei ca lider de piață DSP și va capta oportunitățile uriașe în spațiul publicitar programatic al CTV, unde se așteaptă ca piața să crească de la doar 3,2 miliarde USD în 2019 la 8,67 miliarde de dolari până în 2022, crescând la un CAGR foarte notabil de 39,41%.
În timp ce trecerea de la televizorul liniar la CTV este momentul de cotitură care determină trecerea bugetelor publicitare la CTV, subsegmentul programatic din cadrul CTV duce această abordare cu un pas mai departe, deoarece „natura CTV face dificilă identificarea spectatorilor CTV.
Aplicațiile sunt un mediu fără cookie-uri (cum ar fi aplicațiile mobile) și dispozitivele CTV sunt adesea partajate de o gospodărie, ceea ce face dificil să știi cine urmărește la un moment dat. De asemenea, o parte semnificativă a publicității CTV nu ia decizii, pe baza nivelul impactului „.
Prin urmare, putem extrage din cele de mai sus funcțiile vitale pe care le vor juca anunțurile CTV programate în spațiul publicitar CTV cu direcționare extrem de eficientă și capabilități măsurabile. Aici ne așteptăm ca Solimar să continue să conducă eforturile industriei.
Competiția împotriva mediilor închise
Cota de piață publicitară digitală pe rețea a firmelor de top care vând anunțuri în Statele Unite din 2019 până în 2021
Investitorii au reușit să deducă în mod clar din graficul de mai sus în care era de așteptat ca mediile închise ale FB, GOOGL și AMZN să reprezinte aproximativ 51,3% din cota totală de piață digitală în 2020, iar fără celelalte platforme majore, o participare de aproximativ 35% rămâne internetului deschis.
Mărimea acestor medii controlează cu siguranță o pârghie semnificativă a industriei publicitare, deoarece acestea au reprezentat aproape 78 de miliarde de dolari din totalul cheltuielilor publicitare preconizate în 2020.
Trade Desk a adus în mod inteligent datele sursă obținute lucrând cu Walmart (WMT), Home Depot (HD) și Blockgraph, „un serviciu de ingestie de date pentru reclame de televiziune susținut de Comcast, Charter și Viacom CBS”, comercianților pentru a le „încorpora” valoroasele lor date CRM, valorificând inovațiile de identitate precum Unified ID 2.0. ”
Așadar, acum mărcile și specialiștii în marketing au ocazia să își folosească datele pe platforma Solimar a TTD pentru a furniza campanii de marketing bazate pe KPI, pe care afacerea le poate folosi cu inteligență artificială pentru a optimiza și maximiza campaniile. într-un mod „digerabil” și „ușor de utilizat”, care implică specialiștii în marketing la mijlocul campaniei și le permite să acceseze performanțele, mai degrabă decât să se bazeze pe un expert în software pentru a le menține la zi.”
Mai important, compania are un depozit imens de date istorice pe care le-a testat „în ultimul deceniu” pentru a se asigura că platforma poate furniza rezultatele dorite pentru specialiștii în marketing.
Din ce în ce mai mulți comercianți vor începe să își încorporeze datele sursă, chiar dacă dezactivarea cookie-urilor a fost întârziată. Toată lumea din industria publicitară poate crede că este mai bine să treacă la o platformă care îi poate ajuta să utilizeze cât mai bine datele lor sursă valoroase decât să se bazeze pe medii închise, chiar dacă controlează cea mai mare parte a pieței publicității digitale.
Având în vedere că se așteaptă ca piața publicitară digitală să crească la o rată anuală compusă (CAGR) de 16,3%, de la 152,25 miliarde de dolari în 2020 la 278,53 miliarde de dolari în 2024 (mult mai lent decât estimarea de creștere a anunțurilor CTV), este posibil să existe încă multe oportunități pentru TTD să parieze pe creșterea propriei sale piețe publicitare programatică, precum și pe plecarea de-a lungul timpului a marketerilor „blocați” din mediile închise.
Rentabilitate și evaluare
Una dintre principalele probleme ale TTD sunt evaluările sale premium de-a lungul anilor, cu o medie pe 3 ani de 19,46x și 64,38x pentru veniturile EV / Fwd și respectiv EV/EBITDA multiplu.
Deși nu trebuie să fie un dezavantaj, o companie de foarte bună calitate ar putea avea o evaluare mai mare. Cu toate acestea, o evaluare costisitoare ar supune în continuare stocul la volatilitatea prețurilor enorme și la vânzări mari, precum cele care au avut loc în primul trimestru al anului 2021.
Prin urmare, investitorii ar trebui să fie deosebit de prudenți și mai selectivi cu punctele lor de intrare pentru a se asigura că nu intră în evaluări care pot părea excesive.
TTD este în prezent evaluat la 30,6x și 87,2x, pentru multiplii EV / Fwd și respectiv EV / Fwd EBITDA. Aceasta plasează acțiunile companiei cu o primă de 57% și, respectiv, 35,4% peste media sa de 3 ani.
Prin urmare, deși TTD este o companie mai puternică și mai bine poziționată în comparație cu ultimii 3 ani, având în vedere îmbunătățirea mare a performanței sale operaționale, precum și poziționarea puternică continuă pe o piață în expansiune rapidă, aceasta împiedică o „creștere remarcabilă” a preșului acțiunilor.
Analiză tehnică
Compania a recuperat peste 75% din căderea suferită în primul trimestru al anului. După cea mai recentă retragere locală, prețul încearcă să depășească rezistența marcată de retragerea Fibonacci de 78,6% aflată la nivelul de 83,5 dolari pe acțiune.
Media exponențială de 50 de perioade a acționat ca suport dinamic în creșteri, precum și recent ca rezistență. Recent, media a acționat ca un suport de rezistență cheie.
Dacă reușește să depășească această barieră înainte de publicarea câștigurilor sale pe 12 august, ar avea calea deschisă pentru a consolida nivelul și a începe ultima treaptă de recuperare completă la maximul săi ustoric de la sfârșitul anului 2020, la 97,62 USD pe acțiune.