Acțiunile Salesforce (CRM.US) s-au apreciat cu aproape 10% în această săptămână, în timp ce piața din SUA a avut o altă sesiune slabă, raportul solid privind câștigurile pentru trimestrul încheiat pe 30 aprilie oferind combustibil pentru acest raliu.
Cu toate acestea, a fost suficient de bun pentru a întrerupe tendința descendentă care durează de jumătate de an? Să aruncăm o privire mai atentă asupra raportului și a ceea ce înseamnă acesta pentru Salesforce și alte acțiuni din cloud.
Rezultate fiscale solide pentru Q1 2023
Salesforce a raportat câștiguri mai bune decât cele așteptate pentru trimestrul februarie-aprilie. Venitul total s-a dovedit a fi ușor mai mare decât se aștepta și cu 24% mai mare de la an la an.
Deși câștigurile au reușit să depășească așteptările, a fost raportată o scădere a profiturilor de la an la an.
Marja operațională s-a deteriorat semnificativ față de acum un an și a afectat câștigurile, cu toate acestea, compania a declarat că nu vede niciun impact material al mediului macroeconomic în curs de deteriorare asupra cererii, ceea ce semnalează că începutul celui de-al doilea trimestru calendaristic poate să nu fi fost atât de rău.
• Venituri totale: 7,41 miliarde USD față de 7,38 miliarde USD estimate (+24% YoY)
• Venituri din abonamente și suport: 6,86 miliarde USD față de 6,87 miliarde USD estimate
-Vânzări: 1,63 miliarde USD față de 1,61 miliarde USD estimate
– Venituri din servicii: 1,76 miliarde USD față de 1,78 miliarde USD estimate
– Platformă și alte venituri: 1,42 miliarde USD față de 1,37 miliarde USD estimate
– Venituri din marketing și comercial: 1,09 miliarde USD față de 1,07 miliarde USD estimate
• Servicii profesionale și alte venituri: 555 milioane USD față de 513 milioane USD estimate
• EPS ajustat: 0,98 USD față de 0,95 USD estimat (-19% YoY)
• Venit ajustat din operațiuni: 1,31 miliarde USD față de 1,30 miliarde USD estimat
• Marja operațională ajustată: 17,6% față de 17,6% așteptată (20,2% în urmă cu un an)
Salesforce estimează marje mai mari
Rezultatele pentru trimestrul I fiscal 2023 au fost mai bune decât se aștepta piața, dar amploarea acestor performanțe nu a fost suficientă de semnificativă pentru a justifica o creștere atât de mare a prețului acțiunilor.
Creșterea volatilității a fost declanșată de revizuirea previziunilor pentru anul fiscal 2023 (februarie 2022 – ianuarie 2023). Salesforce se așteaptă ca veniturile pe întregul an să ajungă la 31,7-31,8 miliarde USD, în scădere față de previziunile anterioare de 32,0-32,1 miliarde USD.
În același timp, compania se așteaptă ca EPS ajustat să ajungă la 4,74-4,76 USD, în creștere față de previziunile anterioare de 4,64-4,68 USD. Acest lucru arată că, deși compania vede o ușoară deteriorare a cererii, este, de asemenea, încrezătoare că va putea transfera costuri mai mari asupra clienților și, prin urmare, va crește marjele.
Salesforce se așteaptă ca veniturile din trimestrul II fiscal să ajungă la 7,69-7,70 miliarde USD (preconizat 7,77 miliarde USD) și EPS ajustat în Q2 să ajungă la 1,01-1,02 USD (estimat 1,14 USD).
Încetinirea proceselor de fuziuni și a achizițiilor în sectorul cloud?
Rezultatele Salesforce oferă o imagine mixtă pentru sectorul cloud. Pe de o parte, retrogradarea previziunilor de venituri poate fi o sursă de îngrijorare, deoarece arată că realitatea nu este atât de strălucitoare pe cât se aștepta compania anterior.
Pe de altă parte, o actualizare a previziunilor privind câștigurile arată că această companie este încrezătoare că poate rezista la o deteriorare pe termen scurt.
Ceea ce poate fi mai interesant sunt comentariile CEO-ului companiei cu privire la acțiunile M&A. Întrebat despre această chestiune în legătură cu evaluările actuale scăzute în timpul prezentării raportului privind veniturile, executivul a spus că această companie nu analizează activ potențiale achiziții în acest moment și se va concentra pe integrarea companiei Slack, recent achiziționată.
Cu toate acestea, Salesforce a fost foarte activ pe piața de fuziuni și achiziții, achiziționând peste 60 de companii în ultimele două decenii, așa că planurile de a nu mai achiziționa pe termen scurt pot fi, de asemenea, un semn de îngrijorare pentru piața globală de fuziuni și achiziții din sectorul cloud.
O privire asupra graficului
Salesforce (CRM.US) se tranzacționează într-un trend descendent de jumătate de an. Prețul acțiunilor a atins maximul în noiembrie 2021 și au pierdut jumătate din valoare în următoarele șase luni.
Cu toate acestea, o actualizare a previziunilor pentru întregul an a oferit combustibil pentru o creștere a prețului acțiunilor. Salesforce a câștigat aproape 10% ieri. Câștigurile au fost și mai mari la un moment dat, dar avansul a fost oprit de media mobilă de 50 de sesiuni (linia verde).
Dacă vedem continuarea mișcării astăzi și o altă încercare, de data aceasta reușită, de a depăși media mobilă menționată anterior, atenția se va îndrepta către zona de rezistență marcată de limita superioară a geometriei locale de piață. Depășirea acestei piețe ar stimula perspectivele optimiste și ar sugera tehnic inversarea tendinței.