Printre companiile de retail din SUA care au raportat câștiguri pentru Q2 în această săptămână, investitorilor li s-a oferit un raport de la Walmart (WMT.US), unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume.
Lanțul de magazine cu vânzări anuale de peste 500 de miliarde de dolari este, de asemenea, o bună reprezentare a consumatorului din SUA și a obiceiurilor sale. Să aruncăm o privire mai atentă asupra recentului raport de venituri de la Walmart.
Prezentare generală a câștigurilor din Q2
Walmart a raportat un venit calendaristic în al doilea trimestru al anului 2021 de 141,05 miliarde dolari, depășind estimările de 137,17 miliarde dolari.
Creșterea comparabilă a vânzărilor a atins 5,2%, arătând o încetinire continuă după boom-ul din timpul pandemiei de anul trecut. Cu toate acestea, analiștii se așteptau ca ritmul de creștere să înregistreze doar 3,3%.
Vânzările din comerțul electronic au înregistrat cea mai puternică încetinire. Creșterea vânzărilor din comerț electronic în Q2 a atins doar 6% YoY, în scădere de la 37% YoY în primul trimestru al anului 2021 și 69% YoY în Q4 2020.
Venitul net a scăzut de la 6,58 miliarde EUR în Q2 2020 la 4,28 miliarde EUR în Q2 2021. EPS ajustat a ajuns la 1,87 USD (așteptat 1,57 USD).
Scădere a valorii medii a bonurilor, frecvența cumpărăturilor crește
Date mai detaliate furnizate de companie au arătat că valoarea medie a bonului a scăzut cu 0,8% față de anul trecut, iar creșterea vânzărilor a fost determinată de o accelerare cu 6,1% a tranzacțiilor comparabile.
Compania obține mai mult de 80% din vânzările sale din Statele Unite și datele arată că, în SUA, clienții nu se mai tem atât de tare de pandemii și fac mai desc cumpărături.
În afara Statelor Unite, Walmart a înregistrat o scădere cu 15,2% a vânzărilor nete în Q2 2021, la 23 miliarde dolari. Walmart a reușit să își reducă raportul total datorie-capitalizare cu 4,4 puncte procentuale, la 36,5%.
Creanțele au crescut cu 19,4% pe an, iar stocurile s-au majorat cu 16,2% pe an, reflectând creșterea cererii și avansul puternic al vânzărilor.
Ajustare pozitivă a prognozei pe tot anul
În timp ce ritmul de creștere a vânzărilor a încetinit, faptul că rămâne pozitiv după calendarul foarte puternic din 2020 este o evoluție bună. Walmart a decis să-și crească previziunile pe întregul an după publicarea veniturilor pentru Q2.
Compania se așteaptă la o creștere comparabilă a vânzărilor pe tot anul de 5-6%. Se așteaptă ca veniturile din exploatare să crească cu 11-13,5%, în creștere față de orientările anterioare privind „o creștere ridicată de o singură cifră”. Se așteaptă ca EPS să ajungă la 6,20-6,35 USD.
În timp ce prognoza a fost actualizată și câștigurile s-au dovedit a fi mai bune decât se estima, acțiunile nu au reușit să avanseze după lansare.
Acțiunile au încheiat lateral sesiunea de marți (ziua raportării) și au scăzut în timpul corecției extinse de miercuri. Din punct de vedere tehnic, acțiunea se retrage după o încercare eșuată de a depăși zona de rezistență de la 153,00 USD, marcată cu maxime istorice din noiembrie 2020.
În cazul în care scăderea continuă, prima zonă majoră de suport care trebuie urmărită poate fi găsită la 143,00 USD, unde se află limita inferioară a structurii Overbalance precum și reacțiile anterioare ale prețului. Scăderea sub această zonă ar indica, cel puțin teoretic, o inversare a tendinței pe termen scurt și potențialul de corecție mai profundă.