Acțiunile gigantului american Amazon (AMZN.US) au crescut cu mai mult de 13% dupa publicarea rezultatelor financiare ale companiei pentru Q4 2021. Amazon a declarat că veniturile au crescut cu 9% și compania a raportat un câștig de aproape 12 miliarde de dolari din investiția sa în compania de vehicule electrice Rivian.
Profiturile companiei s-au dublat în al patrulea trimestru, până la 14,3 miliarde de dolari, ceea ce a depășit așteptările analiștilor de pe Wall Street.
Creșterea profitului s-a datorat în primul rând IPO-ului de succes al Rivian Automotive, o companie de mașini electrice care a avut un debut spectaculos în noiembrie 2021. Amazon deține o participație semnificativă în companie.
De asemenea, în raportul companiei este un generator de profit sub forma Amazon Web Services, care a raportat o creștere de aproape 49% a profitului operațional, înregistrând venituri de 5,3 miliarde de dolari.
Pentru AWS, a fost un trimestru record, aspect care a fost transmis și de Brian Olsavsky, directorul financiar al Amazon, în timpul discuției cu analiștii.
Compania a anunțat de asemenea o creștere a abonamentului anual „Prime” de la 119 USD la 139 USD în SUA, prețul unui abonament lunar va crește, de asemenea, de la 12,99 USD de la 14,99 USD.
Ca motive pentru modificarea prețului, societatea a invocat lansarea de conținut suplimentar Prime Video, ziua de livrare gratuită și a descris creșterea ca o compensație pentru creșterea costurilor de muncă și de transport ale serviciilor sale. Prin urmare, creșterea poate fi văzută ca un răspuns al pieței la creșterea prețurilor la aproape toate produsele din ultimele luni.
Totodată, forța de muncă Amazon aproape s-a dublat în ultimii doi ani, compania având în prezent aproape 1,6 milioane de angajați.
Cu toate acestea, creșterea vânzărilor nete ale Amazon în Q1 2022 este estimată să fie între 3% și 8%, ceea ce reprezintă o scădere bruscă față de aproape 44% din Q1 2021.
În ciuda reacției euforice a pieței, analiștii observă că Amazon ar putea avea dificultăți în trimestrele următoare deoarece întâmpină probleme în fața creșterii costurilor serviciilor furnizate pe fondul restricțiilor pandemice.
Acești factori ar putea determina sectorul comerțului electronic să înregistreze declinul pe care l-am observat recent în cazul unor companii precum Spotify (SPOT.US) și Netflix (NFLX.US). În plus, evaluarea Rivian a scăzut cu aproape 60% de la maximele din noiembrie.