Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, listat pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul AG, anunță creșterea activității de producție și a segmentului de retail în primul trimestru din 2024.
Platforma avicolă Mihăilești a vândut 15,4 milioane de ouă de consum în T1 2024, o majorare de 60% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce producția de furaje din primul trimestru al anului a ajuns la 3.728 de tone, o creștere de 156% comparativ cu T3 2023.
De asemenea, magazinele proprii Agroland au înregistrat majorarea cu 18% a numărului de clienți, în timp ce valoarea medie a bonului fiscal a crescut cu 8% față de T1 2023.
„În ultimii trei ani, Agroland a parcurs un proces fundamental de schimbare, transformându-se dintr-o companie axată pe zona de retail într-una complexă, cu o importantă componentă de producție.
Rezultatele operaționale pe care le-am înregistrat în primul trimestru din acest an confirmă direcția pozitivă a companiei noastre, precum și eficiența investițiilor pe care le realizăm în dezvoltarea și diversificarea liniilor de business.
De asemenea, performanța din primele trei luni din 2024 este cu atât mai încurajatoare, cu cât rezultate succed unui an 2023 dificil, dar pe parcursul căruia am continuat să investim și să eficientizăm anumite elemente ale activității noastre.
În acest fel, suntem mândri că, într-un timp relativ scurt, am devenit unul dintre cei mai mari producători din piața locală de ouă cod 2, produse de găini crescute la sol. Suntem conștienți de potențialul în continuare ridicat al acestei industrii, astfel că, pentru acest an, am bugetat investiții suplimentare de aproximativ 15 milioane de lei care vizează, în principal, platforma avicolă de la Mihăilești.
Plănuim până la finalul anului creșterea numărului de găini în producție de la 250.000 la aproximativ 330.000, astfel încât producția lunară de ouă să ajungă la aproximativ 8 milioane începând din 2025”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Producția de ouă de consum a crescut de la o medie lunară de 3,2 milioane de ouă în primele trei luni din 2023 la peste 5,1 milioane de ouă în T1 2024, o creștere de 60%.
În ceea ce privește producția de furaje, în 2023, Agroland Business System a inaugurat două investiții care au îmbunătățit semnificativ marjele obținute, operaționalizarea fabricii de furaje de la Ișalnița și introducerea unei noi linii de ambalare la fabrica de nutrețuri combinate de la Caransebeș.
Astfel, producția de furaje a ajuns în T1 2024 la 3.728 de tone, față de 1.454 de tone în perioada similară a anului trecut, o creștere cu 156% de la momentul operaționalizării în integralitate a acestor investiții.
În primul trimestru al anului 2024, în cadrul celor 83 de magazine proprii, dintre care 70 de magazine tradiționale și 13 magazine MEGA, Agroland a înregistrat o creștere cu 18% a numărului de clienți comparativ cu T1 2023, până la aproximativ 292 de mii de persoane.
De asemenea, valoarea medie a bonului fiscal a crescut în T1 2024 cu 8% față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 77 de lei. Compania se așteaptă ca magazinele francizate să obțină rezultate comparabile, având în vedere mărfurile achiziționate în primul trimestru.