Analiștii sucursalei locale a Erste Bank care acoperă câteva companii de la Bursa de Valori București au emis o actualizare a raportului de analiză pentru Sphera Franchise Group, cel mai mare grup din industria de food service din România, deținând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell.
Astfel, după revizuirea rezultatelor pentru primele 9 luni din 2023, analiștii mențin recomandarea de CUMPĂRARE pentru acțiunile companiei și prețul țintă neschimbat respectiv 26.1 lei/acțiune ceea ce inseamnă un potențial de creștere de peste 21 % raportat la prețul curent (n.r. 21,5 lei pe 5 dec 2023).
Rezultatele la nouă luni prezentate de Sphera Franchise Group validează poziția noastră pozitivă față de acțiune, arătând o creștere semnificativă a profitabilității de la an la an și o performanță mai bună de la un trimestru la altul.
În ciuda unor cheltuieli excepționale legate de raționalizarea operațiunilor, considerăm ca semnal pozitiv eforturile conducerii de a limita impactul mediului inflaționist, costurile fiind în mare parte sub control, în special cele alimentare.
Estimările noastre pentru sfârșitul anului par acum modeste, având în vedere profitabilitatea deja realizată și ne-am aștepta ca ultimul trimestru al anului să valideze tendința actuală pozitivă în ceea ce privește profitabilitatea, se arată in raport.
Chiar dacă restructurarea ar presupune costuri excepționale suplimentare, vânzările la aceleași magazine și noile deschideri creează o imagine de business-as-usual, după perturbările pandemice și post-pandemice.
Eforturile susținute și concentrate de marketing pe o bază de clienți loiali și în expansiune, ar trebui să susțină profitabilitatea în viitor, împreună cu eforturile continue de a reduce costurile și de a crește marjele.
Rezultatele au fost influențate de costurile excepționale legate de activitățile de raționalizare și arată o imagine mai bună atunci când sunt normalizate pentru efectul acestor acțiuni corporative.
Veniturile după primele 9 luni au depășit 1 miliard de lei pentru prima dată în istoria companiei fiind în creștere cu 13% comparativ cu primele nouă luni din 2022, ajungând la 1.075 milioane RON.
Costurile totale de exploatare ale restaurantelor au crescut mai puțin decât veniturile, cu doar 9% de la an la an, ajungând la 966 milioane RON.
Ca rezultat, profiturile operaționale din restaurante au crescut cu peste 55% comparativ cu cifrele aceleiași perioade din anul anterior.
Profitul net a crescut de peste două ori, iar EBITDA a crescut cu 38%. Marjele au crescut de asemenea, cu o marjă netă de 3,1% față de 1,6% anul trecut în timp ce marja EBITDA a fost de 13,8% față de 11,3%.
Pe o bază trimestrială, rezultatele au fost și mai bune
Cel mai important, pe o bază trimestrială, T3 2023 a evoluat pe o tendință pozitivă stabilită în ultimele două trimestre. Compania a înregistrat un alt trimestru pozitiv, deși mai mult în conformitate cu dezvoltarea istorică pe termen lung, cu o creștere de 5% a veniturilor totale față de trimestrul anterior.
Comparativ cu trimestrul precedent, costurile de exploatare ale restaurantelor au crescut doar cu 3%, comparativ cu creșterea de 5% a veniturilor.
Comparativ cu T2 23, profiturile din restaurante au crescut cu 26% și EBITDA cu 24%, ducând la o creștere trimestrială a profitului cu 78%.
În ceea ce privește evoluția mărcilor, cel mai mare contribuitor la veniturile totale ale companiei rămâne KFC România, cu aproximativ 72% din vânzări totale, urmat de KFC Italia, cu aproximativ 13%, Pizza Hut și Taco Bell.
În timpul primelor 9 luni din acest an, KFC România a înregistrat o creștere a veniturilor de 13% față de anul anterior, ajungând la 776 milioane RON.
Cu o creștere de 15% a veniturilor, KFC Italia a contribuit cu aproximativ 135 milioane RON la veniturile totale. Rate impresionante de creștere a veniturilor au fost și la Taco Bell, care a crescut veniturile cu 26% și KFC Moldova cu o creștere de 22%, deși ambele de la o bază mult mai mică.
În ceea ce privește profitabilitatea, marja EBITDA este cea mai mare comparativ cu orice trimestru din ultimii cinci ani, cu excepția trimestrului IV din 2022, perioada pandemiei, și este la un nivel mai bun comparativ cu perioada pre-pandemică.
Acesta este un succes, ajutat de atenuarea inflației și de persistența prețurilor într-o piață foarte competitivă. Mai mult, inflația costurilor a fost transmisă în prețuri pentru clienți cu o întârziere fapt ce care a erodat profitabilitatea, totuși aceasta poate fi pozitivă într-un mediu ușor dezinflaționist.
Ne așteptăm la continuarea inversării tendinței de profitabilitate care a fost stabilită de la începutul pandemiei, cu o atenuare a creșterilor de costuri și o îmbunătățire a marjelor.
Creșterile suplimentare de prețuri pot fi mai dificil de implementat, deoarece comportamentul consumatorului a fost influențat de recenta erodare a puterii de cumpărare și creșterile de prețuri ar fi mai degrabă o expresie a loialității mărcii decât a unei creșteri reale a venitului disponibil, concluzionează analiza.
Raportul poate fi accesat aici.