Banca Transilvania a devenit acționar al Victoriabank, a treia cea mai mare bancă din Republica Moldova, având o participație de peste 66% împreună cu Banca Europeană pentru Reconstrucție şi Dezvoltare. BT şi BERD sunt acționari majoritari ai Victoriabank şi parteneri strategici pentru susținerea antreprenorilor şi economiei Republicii Moldova.
Este pentru prima oară în ultimii 10 ani când o bancă din afara Republicii Moldova investeşte pe această piață, BT deschizând astfel drumul investițiilor în țara vecină.
Banca Transilvania a anunțat în noiembrie 2017 planul de a investi în Republica Moldova, iar între timp a primit aprobarea pentru achiziţie din partea autorităţilor de supraveghere din România şi Republica Moldova – Banca Naţională a României, Banca Naţională a Moldovei şi Consiliul Concurenţei din Republica Moldova.
Prioritățile Băncii Transilvania pentru Victoriabank, ca acționar împreună cu BERD, sunt susținerea mediului de afaceri privat din Republica Moldova, în special sectorul IMM şi micro, dezvoltarea unei palete cat mai variate de produse şi servicii pentru persoanele fizice, alinierea culturii organizaționale şi guvernanței corporative Victoriabank la cele ale Grupului Financiar Banca Transilvania si nu in ultimul rand implicare în dezvoltarea personală şi profesională a persoanelor cu spirit întreprinzător din Republica Moldova prin întâlniri şi cursuri organizate de BT Club, prin care sunt oferite ocazii şi oportunități de învățare şi de networking.
Victoriabank are aproape 30 de ani de activitate, 540.000 de clienți, 1.400 de angajați şi aproape 100 de sedii. Este protagonista unor premiere notabile pe piața bancară locală, cum sunt: primul card emis, primul bancomat, primul POS şi primele carduri premium.
Victoriabank se remarcă, de asemenea, prin activitatea de carduri: cu 285.000 de carduri, are peste 17% cotă de piață, iar ca rulaj cu cardul la comercianți, are peste 37% din piață. Banca se bucură de un grad foarte ridicat de încredere din partea clienților: are cel mai ridicat nivel al depozitelor raportate la totalul activelor din întreaga piață din Republica Moldova, de 80%, iar raportul credite/depozite este cel mai redus de pe piață, de 39%.
Banca Transilvania, a doua cea mai mare bancă din România, are 2,2 milioane de clienți, peste 7.000 de persoane în echipă şi peste 500 de sedii. BT este Banca Oamenilor Întreprinzători, cu peste 250 de mii de clienți persoane juridice, iar o treime din firmele nou înființate în România în 2017 alegând să lucreze cu Banca Transilvania.
BT este liderul pieței cardurilor, cu 3 milioane de carduri emise, cu care au loc peste 1 milion de tranzacții/zi. Banca Transilvania a acordat în ianuarie – septembrie 2017 aproape 140.000 de credite noi persoanelor fizice, IMM-urilor şi celor din zona Corporate, în valoare totală de peste 9 miliarde lei. Strategia sa este susținută de acționari internaționali puternici, cum este BERD şi IFC – Banca Mondială.
Grupul Financiar Banca Transilvania este prezentă în Republica Moldova de acum 10 ani, când a lansat compania BT Leasing MD, lider de piață în zonă ca valoare a finanțărilor de mijloace fixe acordate în leasing.
[ajax_load_more post_type=”post” button_label=”Mai multe articole”]