BET
16651.07
2.47%
BET-TR
37347.79
2.47%
BET-FI
57164.21
0.82%
BETPlus
2454.54
2.39%
BET-NG
1197.9
1.96%
BET-XT
1425.17
2.2%
BET-XT-TR
3133.39
2.21%
BET-BK
3157.95
2.18%
ROTX
37193.25
2.46%

Purcari țintește dublarea veniturilor până în 2027

Autor: Financial Market
2 min

Purcari Wineries Public Company Limited (BVB: WINE), principalul producator de vinuri din Europa Centrala si de Est, a prezentat noua sa strategie pe termen mediu, care vizeaza consolidarea pozitiei sale de campion global in devenire in domeniul vinificatiei, dedicat pastrarii si promovarii patrimoniului vinicol al tarilor din Noua Europa.

Intitulata 2X pana la 200, strategia pe termen mediu a Grupului are ca obiectiv dublarea principalilor indicatori operationali pana la bicentenarul din 2027.

Ca parte a acesteia, Grupul a anuntat ca tinteste un EBITDA de peste 200 milioane RON si vanzari de peste 600 milioane RON pana in 2027, aproximativ dublu fata de valorile corespunzatoare din 2023.

Strategia se bazeaza pe trei piloni-cheie: Crestere profitabila, Excelenta in Vinificatie si Excelenta Comerciala, facilitata de modernizarea (digitalizarea) Instrumentelor si Proceselor, de Talent si Cultura. Pietele principale pentru crestere includ Romania, Moldova, Bulgaria, precum si regiuni de export din Europa Centrala si de Est extinsa, Marea Britanie, SUA si Asia.

Grupul Purcari isi va accelera eforturile de premiumizare, concentrandu-se pe cresterea vanzarilor de produse din gamele de Top, precum Purcari Nocturne sau brandurile din editiile limitate, in timp ce isi va extinde prezenta pe noi piete prin activitati M&A punctate.

Grupul va continua sa promoveze soiurile de struguri autohtone precum Rara Neagra pentru a crea un avantaj competitiv greu de replicat printr-un portofoliu unic si o reputatie consolidata.

Excelenta in vinificatie ramane in centrul operatiunilor Grupului, cu planuri de extindere a capacitatii de productie si de plantare de noi podgorii pentru a asigura cantitatea si calitatea strugurilor necesare pentru crestere si premiumizare. In plus, Compania isi propune sa optimizeze eforturile de marketing pentru a stimula cresterea intregului sau portofoliu.

CITESTE SI:  Creștere semnificativă a profitabilității în primul trimestru pentru Transelectrica, operatorul național de transport al energiei electrice

Prin implementarea noii strategii, Grupul isi propune sa dubleze parametrii cheie de performanta financiara: sa atinga EBITDA de peste 200 milioane RON, sa creasca profitul net de la 64 milioane RON la 130 milioane RON si sa majoreze dividendele de 2,3 ori, de la 0,6 RON / actiune la 1,4 RON.

Grupul Purcari este la fel dedicat promovarii sustenabilitatii in toate operatiunile sale. Ca parte a strategiei sale ESG, grupul va continua sa investeasca in reducerea consumului de apa si energie, in imbunatatirea gestionarii deseurilor si in extinderea utilizarii energiei solare, cu obiectivul de a obtine pana la 80% din necesarul sau de energie din surse curate.

Compania isi propune, de asemenea, sa dezvolte in continuare practici sustenabile de viticultura, inclusiv extinderea sistemelor de irigatie. Grupul continua sa se axeze pe dezvoltarea angajatilor, implicarea in comunitate si adera la cele mai bune practici de guvernanta.

„Suntem incantati sa lansam aceasta strategie ambitioasa, menita sa pozitioneze Grupul Purcari ca un lider mondial in devenire in domeniul vinului”, a declarat Victor Bostan, CEO si Fondator Purcari. „Cu un accent clar pe premiumizare, sustenabilitate si inovare, suntem bine pozitionati sa ne atingem obiectivele noastre financiare si operationale ambitioase pana in 2027, pastrand si promovand in acelasi timp bogatele traditii viticole din Noua Europa.”

Grupul va cauta sa implementeze peste 150 de initiative operationale in toate locatiile pentru a asigura atingerea la timp a obiectivelor sale de crestere. Progresele vor fi masurate prin intermediul Obiectivelor si Rezultatelor Cheie (OKR) definite pentru fiecare domeniu al companiei, pe toti pilonii strategici, asigurand astfel atingerea obiectivelor ambitioase ale companiei si mentinerea agilitatii in navigarea schimbarilor de pe piata.

Ti-a placut acest articol?

Ti-a placut acest articol?

Susține activitatea Financial Market.

Contribuția lunară poate fi anulată în orice moment folosind link-ul din email.