Raiffeisen Bank a incheiat primul semestru al acestui an cu un profit net de 384 milioane de lei, fata de 423 milioane de lei in S1/2018.
Activele totale ale băncii au crescut in primul semestru al acestui an pana la 40 miliarde lei (crestere de 5% an la an). Activitatea de creditare a continuat să crească, iar soldul creditelor nete acordate clientilor băncii a ajuns la 26,22 miliarde de lei, in crestere cu 11%, fata de perioada similara a anului 2018, se arată in raportul băncii.
Rata creditelor neperformante a coborat pana la 4,1%, la finalul lunii iunie 2019 (4,9% in S1/2018). Profilul de risc de credit s-a imbunatatit pentru toate segmentele de clienti, lucru vizibil in comportamentul lor de plata.
Pe langa aceste evolutii pozitive, costul riscului a fost influentat in prima parte a anului 2019 de o serie de schimbari metodologice care au dus la un cost al riscului de116 milioane de lei, fata de 72 milioane de lei in S1/2018.
Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au crescut cu 7% la jumatatea anului 2019, fata de iunie 2018 si au depasit valoarea de 33,4 miliarde lei. Urmarind incurajarea folosirii canalelor electronice si a economisirii in moneda nationala, banca a practicat in primele sase luni ale acestui an dobanzi promotionale de pana la 2.50%, la depozitele noi in lei pe termen de 12 luni, constituite prin canale digitale.
La 30 iunie 2019, veniturile bancii au fost de aproximativ 1,27 miliarde lei, cu 7% mai mult decat in S1/2018, influentate in mod direct de cresterea activitatii de creditare.
Cheltuielile operationale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 682 milioane lei la jumatatea acestui an, cu 10% mai mult fata de nivelul inregistrat in S1/2018. Aceasta majorare vine din cresterea cheltuielilor cu angajatii (10%) si din continuarea de catre banca a investitiilor substantiale in procesul de digitalizare si simplificare a produselor si serviciilor sale.
Incepand cu acest an, Raiffeisen Bank ofera persoanelor fizice acces la credite mai simplu si mai rapid, atat pentru creditele de nevoi personale, cat si pentru cele imobiliare.
In februarie 2019, Raiffeisen Bank a lansat Flexicredit Online, un flux prin care clientii bancii pot sa obtina un credit de nevoi personale 100% online, in aproximativ 10 minute, cu o reducere de dobanda de 0,7%, din pretul standard.
“Am inregistrat din nou rezultate foarte bune la jumatatea acestui an si am continuat sa crestem consistent, echilibrat si sustenabil. Creditele acordate companiilor mari si medii au avansat cu 12%, cele acordate IMM-urilor cu 7%, iar imprumuturile pentru populatie, garantate sau negarantate, cu 8,5%, an la an.
Veniturile noastre operationale au crescut, de asemenea, cu 7%. Anul acesta raportam un profit usor mai mic decat in primele sase luni ale anului trecut, datorita unor schimbari metodologice ale calculului provizioanelor de credit. Profitul net, neafectat de aceste modificari nerecurente, ar fi fost cu 13% peste cel de anul trecut”, a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.
In prima jumatate a anului 2019, Raiffeisen Bank a continuat să finanțeze startup-uri românesti prin programul “factory by Raiffeisen Bank”. Astfel, banca a acordat 83 de credite, in valoare totala de peste 3 milioane de euro. Majoritatea companiilor creditate au sub 2 ani de activitate, iar accesul lor la finanatare bancara ar fi fost extrem de dificil.
Prin “factory by Raiffeisen Bank”, banca nu ofera doar finantare antreprenorilor romani, ci le da posibilitatea de a interactiona cu experti care pot sa-i ajute sa inteleaga mai bine etapele prin care trec pentru a-si dezvolta afacerea.
Numarul clientilor digitali ai bancii (cei care utilizeaza aplicatiile de internet banking, Raiffeisen Online si mobile banking, Smart Mobile) a depasit 650.000 la mijlocul anului 2019, cu 23% mai mult fata de perioada similara a anului trecut.
In luna mai, Raiffeisen Bank a lansat noile aplicatii pentru mobile banking – noul Raiffeisen Smart Mobile, si internet banking – noul Raiffeisen Online.
Raiffeisen Bank administrează prin serviciul de private banking active de peste 5 miliarde de lei pentru 1.400 de clienti cu averi ridicate, care beneficiază de servicii si produse de investitii de la furnizori locali si internationali.
La 30 iunie 2019, Raiffeisen Bank avea 4867 de angajati (5.099 la S1/2018), 375 de agentii in toata tara (433 S1/2018), peste 840 de ATM-uri (aproximativ 920 in S1/2018), aproximativ 21.200 de POS-uri (20.000 S1/2018) si 266 de masini multifunctionale (200 S1/2018). Din cele 375 de unitati ale bancii, 32 sunt agentii care lucreaza fara cash.
Raiffeisen Bank are in portofoliu peste 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 92.000 de IMM-uri si 5.800 de corporatii.
[ajax_load_more]