SIPEX, unul dintre cei mai mari distribuitori de materiale de construcții din România, listat la Bursa de Valori București pe piața AeRO (simbol bursier SPX) a înregistrat un profit brut de 10 mil. lei, pe primul semestru, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului 2021.
Cifra de afaceri a companiei a ajuns la 138 mil. lei, cu 12% mai mare față de primul semestru susținută de creșterea numărului de clienți în canalele B2B și retail și de lansarea noului magazin online www.SIPEX-online.ro.
Trimestrial, cifra de afaceri a înregistrat o creștere cu 18%, până la 74,6 mil.lei, în cel de al doilea trimestru din acest an față de primul trimestru, iar profitul net cu 70% la 5,3 mil.lei.
Compania operează cu un model de afaceri integrat, organizat în 3 linii de afaceri: vânzare și distribuție de materiale și finisaje pentru construcții, prestări servicii (consultanță tehnică) și vânzare de produse finite colorate.
Distribuția se realizează prin cele trei canale:
● Retailul tradițional – magazine de diferite dimensiuni, cu excepția celor DIY (Do It Yourself), cu vânzare prin agenți dedicați.
● Segmentul de piață B2B (corporate) – societăți de construcții, dezvoltatori, instituții de stat sau private, echipe de meseriași și persoane fizice, care construiesc în regie proprie sau își renovează proprietățile. Din 2019 compania are un canal dedicat acestui segment, www.sipexcomenzi.ro, care are scopul de a simplifica procesul de vânzare către partenerii existenți și de a reduce costurile operaționale, prin oferirea unor facilități self-service.
● Magazin online propriu – în curând cu aplicație de mobil, tabletă și laptop. Aplicația va repartiza comenzile către cele mai apropiate puncte de lucru, astfel încât livrarea să se facă într-un timp cât mai scurt.
„Este cel mai bun semestru de la înființarea companiei în 1997, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și al profitului. An de an, SIPEX a fost o companie profitabilă, însă rezultatele obținute anul acesta sunt cu atât mai valoroase cu cât piața materialelor de construcții se confruntă cu provocări serioase cauzate de criza globală.
În anii recenți am investit aproximativ 800.000 de euro în consolidarea celor mai noi puncte de lucru, precum și relocarea centrelor de lucru unde volumele au crescut. De asemenea, am consolidat segmentul B2B, unde ne-a crescut numărul de clienți.
Traiectoria ascendentă a companiei este susținută de un management atent al stocurilor, previzionarea precisă a vânzărilor, precum și ținerea sub control a cheltuielilor,” a declarat Irinel Gheorghe, CEO SIPEX.