Market maker-ul sau „formatorul de piață” este acea companie care activează in piața de capital, de obicei un broker, care își asuma riscul de piață/tranzacționare pentru o anumită categorie de titluri de valoare (actiuni, obligatiuni, etc) in scopul facilitării tranzactionării respectivului titlu. De asemenea, market maker-ul vinde și cumpără titluri de valoare de la clienții săi asigurând lichiditatea necesară, mentinerea cotațiilor (Bid & Ask) și facilitarea tranzacțiilor. Un broker care ia rolul unui market maker afișează atat cotatii de vanzare cat si de cumparare pentru a mentine lichiditatea pietei. In mod esential, un market maker isi asuma întotdeauna partea opusă a volumului de tranzacționare al investitorilor, in cazul in care acestia doresc să vândă un titlu, de exemplu, market maker-ul va cumpara acel titlu până când toți vânzătorii si-au lichidat pozitiile. În schimb, dacă investitorii cumpără un titlu de valoare, market maker-ul va vinde acel titlu până când toate ordinele sunt inchise. Prin urmare, un market maker ține in echilibru atât cererea cât și oferta de pe piață și menține valorile cotațiilor în anumite limite.