Retail sau retail sales se referă la vânzarile cu amănuntul de bunuri și servicii, pe parcursul unei anumite perioade de timp, calculată fie la nivelul economiei în ansamblu, fie la nivelul unei companii sau a unei întreprinderi.
Vânzările cu amănuntul ajută la măsurarea cererii consumatorilor și reprezintă un indicator macroeconomic important. Astfel, evoluția vânzărilor retail dintr-o anumită perioadă, poate oferi indicii despre sentimentul și înclinația pro sau contra a încrederii în economie a consumatorilor. Rapoartele ce arată creșterea vânzărilor cu amănuntul, imprimă un sentiment pozitiv la nivel general, cu influențe chiar și asupra evoluției pieței de capital.
Retail sales reprezintă de asemenea capacitatea utilizatorului final de a-și satisface nevoile de consum prin achiziții de bunuri și servicii de la diverși furnizori, cum sunt marile lanțuri de magazine specializate în vânzarea cu amănuntul (magazine alimentare, magazine dyi, bricolaj, construcții, retail financiar-bancar, retail telecom, etc). Datorită faptului că o pondere foarte importantă în PIB o au cheltuielile de consum, vânzările cu amănuntul sunt privite ca un factor major al sănătății economice a unei națiuni.
În România, vânzările agregate de bunuri și servicii cu amănuntul se compară pe parcursul unei anumite luni cu aceeași lună a anului precedent, având la bază variația care apare de la an la an.
Alți termeni populari
- Petrolul WTI: Ce este și cum diferă de Brent? Petrolul WTI (West Texas Intermediate) este...
- Ofertă publică inițială (IPO) Ce înseamnă o ofertă publică inițială...
- Randamentul până la maturitate Randamentul până la maturitate al unei...
- Risk-On vs. Risk-Off Pe piețele financiare, conceptele de „risk-on”...