În primele trei luni (martie – mai 2020) de la lansarea calculatorului online pentru simularea în timp real a costurilor pentru asigurarea riscului companiilor în cadrul tranzacțiilor comerciale cu plata la termen, Otto Broker a ajutat peste 200 de companii să își calculeze rata pentru un astfel de produs.
Această asigurare acoperă riscul de neîncasare a facturilor de la clienți. Calculatorul ia în considerare factorii comerciali și de risc, precum industria în care activează compania asigurată, termenul de plată acordat clienților, cifra de afaceri, numărul clienților asigurabili, întârzieri la plată, segmentul de clienți asigurabili și existența unei politici interne de management al riscului de credit.
Marea majoritate (90%) a companiilor care au accesat calculatorul sunt antreprenoriale, româneşti. Dintre acestea, 65% au cifra de afaceri de până la 20 de milioane de lei și 35% deţin o cifră de afaceri între 20 de milioane de lei şi 150 de milioane de lei.
”Acest produs acoperă un risc la care multe companii s-au gândit în ultimele luni și cu care, din păcate, un procent mare s-au și întâlnit. Unul dintre obiectivele instrumentului online pe care l-am lansat la începutul lui martie a fost acela de a demonta percepția greșită că acest produs de protecție comercială are un cost ridicat și se adresează doar companiilor mari.
Calculatorul își propune astfel să ajute companiile să obțină o primă opinie asupra unei cotații. O simulare, chiar și pentru propria informare sau curiozitate, ajută companiile să înțeleagă mai bine ce costuri ar presupune polița de asigurare și să își facă proiecții financiare pe un an de zile.
15% dintre companiile care au accesat calculatorul au și continuat procesul pentru a-și încheia o astfel de poliță prin Otto Broker și majoritatea sunt companii cu cifră de afaceri până în 50 de milioane de lei”, declară Răzvan Șofâlcă, partener în cadrul Otto Broker.
Instrumentul de calcul este o soluție de orientare pentru companiile care vor să își crească sau să își protejeze afacerea. Rezultatul obținut în urma simulării online reprezintă o primă opinie pentru un cost de asigurare anual pentru întreg portofoliul de clienți asigurabili sau numai pentru un anumit segment.
Cu ajutorul asigurării de credit comercial compania este protejată și, în plus, beneficiază de anumite servicii specifice analizei de risc pentru acest produs:
• Analiza inițială a clienților din punct de vedere al solvabilității financiare
• Tratează doua categorii majore de risc financiar, accentuate în special în contextul economic actual: risc de neîncasare de la key accounts și distribuitori, risc de insolvență și/sau faliment.
• Servicii profesionale de colectare debite
• Despăgubiri în caz de neplată prelungită, insolvență sau faliment
În prezent, produsul de protecție împotriva riscurilor comerciale în tranzacțiile cu terții – asigurarea de credit comercial – are un grad de penetrare a pieței locale de doar 7-10%, dar în creștere, comparativ cu țările Europei de Vest, unde ajunge până la 60-70% și chiar 90% în Belgia.
[ajax_load_more]