Purcari Wineries PCL (“Grupul”, “Compania”), unul dintre principalii producatori de vin din Europa Centrala si de Est, a anuntat astazi rezultatele financiare pentru primele 9 luni ale anului 2024.
Veniturile Grupului au crescut cu 4%, ajungand la RON 262 milioane, sustinute de o crestere de 14% a segmentului principal de vinuri in primele 9 luni ale anului fata de anul precedent, in timp ce segmentul de reciclare a deseurilor a fost discontinuat.
Grupul a obtinut rezultate solide, segmentul principal de vin inregistrand o crestere de 17% fata de anul anterior in T3, stabilind un ritm puternic pentru finalul anului. Discontinuarea afacerii Ecosmart, precum si efectele initiale de la optimizarea costurilor, au crescut marja profitului brut cu 6 puncte procentuale, la 47% pentru primele 9 luni din 2024, in timp ce marjele EBITDA si de profit net au depasit ghidajul, situandu-se la 32,8% si, respectiv, 16,6%.
In agricultura, conditiile climaterice nefavorabile au dus la scaderea recoltelor de struguri in Moldova, Romania si Bulgaria. Cu toate acestea, stocurile majore din recoltele anterioare sunt suficiente pentru a sustine planurile de crestere ale companiei pentru 2025; suplimentar, au fost implementate mai multe masuri pentru a atenua eventualele impacturi asupra marjelor.
„Suntem multumiti de cresterea robusta din acest trimestru, in special de avansul de 17% in segmentul nostru principal de vinuri,” a declarat Victor Bostan, CEO al Purcari Wineries. „Privind spre viitor, strategia noastra pe termen mediu, „2X by 200”, traseaza o cale clara pentru dublarea afacerii pana in 2027, anul in care sarbatorim 200 de ani. Avand o echipa de top si un focus strategic, suntem increzatori in capacitatea noastra de a construi pe acest fundament pentru multi ani de acum inainte.”
Aspecte comerciale-cheie pentru 9 luni 2024:
• Romania: +16% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Crestere puternica pentru brandurile cheie. Extindere pe orizontala continua, listari noi si campanii tintite catre distribuitori.
• Moldova: Crestere puternica in IKA, compensand provocarile din canalul Duty-Free, cu vanzarile din T3 2024 in crestere de doua cifre fata de anul anterior – cea mai buna performanta a anului. Veniturile au crescut cu 6% in primele 9 luni din 2024 si reprezinta 19% din veniturile totale ale grupului.
• Polonia: Agenda activa de trade marketing pentru a ne diferentia intr-o piata de vinuri competitiva, dominata de pret, ceea ce a dus la o performanta solida in T3.
• Republica Ceha si Slovacia: Crestere de 40% in T3 2024 fata de anul anterior, in conditia unei concurente de pret semnificative, TESCO si 8Wines contribuind pozitiv.
• Bulgaria: +38% in primele 9 luni din 2024 fata de anul anterior. Dezvoltare continua a pietei, cu o distributie numerica crescuta si progrese solide in construirea notorietatii brandului.
• Alte tari: Performanta puternica in America, Japonia si MENA; dinamici provocatoare in China, Statele Baltice, Turcia si Ucraina.