BET
18662.07
-0.47%
BET-TR
40776.67
-0.47%
BET-FI
60983.24
-0.58%
BETPlus
2757.43
-0.46%
BET-NG
1332.27
-0.14%
BET-XT
1592.2
-0.48%
BET-XT-TR
3425.99
-0.48%
BET-BK
3465.59
-0.48%
ROTX
41064.51
-0.47%

Acțiunile Meta Platforms (Facebook) se apreciază după publicarea raportului trimestrial și revenirea publicității

Autor: Financial Market
4 min

Gigantul social media Meta Platforms (META.US) a raportat ieri rezultatele din Q2 2023, raportul depășind așteptările analiștilor atât în ceea ce privește veniturile, cât și profitul pe acțiune, iar acțiunile au crescut cu aproape 10% înainte de deschiderea sesiunii de pe Wall Street.

Investitorii au primit cu euforie comentariile companiei cu privire la dezvoltarea inteligenței artificiale și la redresarea sectorului publicitar.

Compania și-a confirmat poziția de lider pe piața globală, cu un total de 3,88 miliarde de utilizatori pe aplicațiile sale (Facebook, WhatsApp, Instagram), număr care a crescut cu 6% de la an la an, în ciuda dimensiunii uriașe.

Compania plănuiește multe investiții și suportă costuri care probabil vor crește – dar piața consideră acest lucru ca fiind un semn de creștere dinamică.

De asemenea, a fost apreciată pozitiv „prudența” în ceea ce privește investițiile planificate în 2023, pentru care compania intenționează să cheltuiască mai puțin decât se aștepta Wall Street (ca răspuns la costurile mai mari, printre altele). Mark Zuckerberg a însoțit rezultatele cu un comentariu foarte pozitiv.

Rezultate financiare

• Venituri: 32 miliarde de dolari față de 31,03 miliarde de dolari prognozat (creștere de 11% față de anul trecut)
• Câștiguri pe acțiune: 2,98 dolari vs 2,92 dolari prognozat (2,46 dolari în Q2 2022)
• Profitul net: 7,8 miliarde de dolari vs 7,4 miliarde de dolari previziuni
• Numărul zilnic de utilizatori activi în aplicații: 3,07 miliarde (creștere de 7% an/an)
• Număr lunar de utilizatori activi în aplicații: 3,88 miliarde (în creștere cu 6% an/an)
• Numărul zilnic de utilizatori activi pe Facebook: 2,06 miliarde (în creștere cu 5% față de anul precedent)
• Număr lunar de utilizatori activi pe Facebook: 3,03 miliarde (în creștere cu 3% de la an la an)
• Impresii publicitare (în creștere cu 34% de la an la an)
• Prețul mediu pe anunț (în scădere cu 16% față de anul precedent)
• Costuri și cheltuieli: 22,61 miliarde de dolari – în creștere (10% an/an, inclusiv 1,9 miliarde de dolari în costuri juridice și o penalizare de 1,2 miliarde de dolari din partea UE)
• Nr de angajați: 71.469 (în scădere cu 14% an/an, jumătate din disponibilizări din Q2 2023 incluse în raport)
• Investiții: 6,35 miliarde de dolari în Q2 2023.
• Răscumpărări de acțiuni: 793 de milioane de dolari în acțiuni răscumpărate în Q2, cu 40,91 miliarde de dolari aprobate pentru răscumpărări suplimentare
• Poziția de numerar: 53,45 miliarde de dolari, cu 10,96 miliarde de dolari în fluxul liber de numerar
• Datorie pe termen lung: 18,38 miliarde de dolari
•Compania estimează venituri de 32-34,5 miliarde de dolari în al treilea trimestru, peste așteptările analiștilor de 31,1 miliarde de dolari

• Estimează investiții mai mici decât cele prognozate în 2023, respectiv 27-30 miliarde de dolari față de 30-33 miliarde de dolari prognozate. • Costurile pentru tot anul 2023 sunt estimate la 88-91 miliarde de dolari față de 86-90 miliarde de dolari anterior, din cauza costurilor juridice din Q2 2023 (costuri juridice mai mari în Q2 2023).

Conducerea se așteaptă ca pierderile operaționale ale diviziei care lucrează la dezvoltarea laboratoarelor de realitate „Metaverse” să crească în acest an.

În iulie, Meta a lansat o versiune comercială a modelului său de limbaj Llama 2, care va fi folosit pentru a crea chatbots pentru a concura cu rivali precum OpenAI, Google și Microsoft.

CITESTE SI:  Companiile susținute de fonduri de private equity au creat cu 7,1% mai multe locuri de muncă în 2022

Compania intenționează să încheie acorduri cu cele mai mari companii din sectorul de cloud computing (Microsoft, Amazon sau Google) pentru a utiliza tehnologia (și, eventual, datele) pe scară largă.

Analiștii de la Evercore estimează că noua afacere a Threads ar putea oferi companiei venituri anuale de 8 miliarde de dolari în doi ani, cu un număr estimat de 200 de milioane de utilizatori pe an.

Piața ia raportul ca pe un semnal că prăbușirea publicității digitale își revine după o perioadă dificilă de aproape doi ani. Acest lucru, împreună cu un program de control al costurilor, creează o pârghie suplimentară asupra performanței companiei. Compania a evidențiat riscurile, care acum se află în principal pe partea de costuri legale.

XTB META

Analiștii de la JP Morgan, Morgan Stanley sau BofA au ajustat în creștere recomandarea pentru Meta Platforms după rezultatele din al doilea trimestru Sursa: Refinitiv, Reuters

Concurența pentru TikTok și VR, în vizor pentru companie

• Mark Zuckerberg a evidențiat progresele înregistrate de afacerea Reels (videoclipuri scurte similare cu TikTok) și Threads (rivalul Twitter), pe care a indicat-o ca fiind un potențial beneficiar al problemelor legate de restructurarea și rebrandingul Twitter derulate de Musk, în ciuda cheltuielilor relativ scăzute.
• Threads a înregistrat 100 de milioane de utilizatori noi în 5 zile, însă activitatea acestora a scăzut semnificativ, potrivit portalurilor care analizează datele. Cu toate acestea, Zuckerberg a transmis că nu va adăuga reclame pe Threads până când portalul nu va atinge 1 miliard de utilizatori activi;
• CEO-ul Meta a subliniat că firma continuă să acorde prioritate Metaverse (dezvoltarea realității virtuale) și că este pregătită să investească în acest trend. El și-a exprimat convingerea că lumile virtuale reprezintă viitorul întregii industrii tehnologice
• Zuckerberg a subliniat că actuala „hartă de dezvoltare” pentru Meta este una dintre cele mai electrizante din întreaga istorie a companiei. Pe lângă impactul inteligenței artificiale ca un catalizator inedit, avem lansarea noului headset VR Meta Quest 3 în toamna acestui an

Catalizatorul de creștere – AI

• Meta estimează cheltuieli mai mari pentru servere și centre de date legate de AI. Zuckerberg a indicat că investițiile în utilizarea AI pentru a îmbunătăți personalizarea anunțurilor și a preferințelor utilizatorilor „dau în mod clar roade”;
• Compania va lansa agenți virtuali AI și chatbots. Scopul este de a ajuta companiile și creatorii să interacționeze cu utilizatorii și să utilizeze AI generativ (pentru a crește eficiența și productivitatea reclamelor). Presupunem că destul de multe întreprinderi ar fi interesate de o astfel de afacere pentru a vedea dacă AI se va traduce în creșterea vânzărilor;
• Zuckerberg a precizat că rămâne neclar cât de repede vor da roade investițiile în AI și cum vor crește acestea. Meta dezbate amploarea estimată a investițiilor în noua tendință. Nu este sigur că AI va crește veniturile foarte repede; de exemplu, Llama 2 nu este inclusă în plata suplimentară, dar este pusă la dispoziție pentru moment ca open-source (dezvoltatorii pot vedea codul și îl pot folosi);
• Un lucru este cert – compania va face un efort pentru a nu pierde din AI și există multe indicii că inteligența artificială îi va susține activitatea. După un „an slab” 2022 pentru companie, în care a pierdut peste 200 de miliarde de dolari în capitalizare într-o singură ședință de tranzacționare, anul acesta poate fi considerat excepțional de bun.