Deși in primul trimestru al acestui an profitul net a rămas în teritoriu negativ, cu pierderi de 2,5 milioane RON, în principal din cauza creșterii cheltuielilor operaționale (+20% an/an, ajungând la 174 milioane RON), Teraplast a reușit reducerea pierderii bugetate pentru T1 2024 (de la 9,3 milioane RON la 2,5 milioane RON.
Vânzările din T1 au crescut cu 20% an/an, ajungând la 177 milioane RON (vs. 147 milioane RON estimarea brokerilor), în principal datorită creșterii volumelor (+50% an/an).
Segmentul de instalații a crescut cu 19% an/an, ajungând la 122 milioane RON in timp ce vânzările de compuși au rămas constante an/an, la 20 milioane RON.
Vânzările de ferestre și uși au scăzut cu 16% an/an, ajungând la 10 milioane RON. Vânzările de biodegradabile au crescut de peste două ori, ajungând la 24 milioane RON.
Factorii cheie care au contribuit la creșterea cifrei de afaceri sunt următorii: accelerarea proiectelor de infrastructură publică (prin creșterea numărului de proiecte care au ajuns în faza de execuție) și progrese semnificative în lucrările pentru transportul și distribuția gazelor naturale, pe lângă proiectele de apă și canalizare.
Cheltuielile operaționale din primul trimestru au crescut cu 20% an/an, ajungând la 174 milioane RON (vs. 157 milioane RON estimat).
EBITDA a crescut cu 32% an/an, ajungând la 12 milioane RON (vs. 6 milioane RON estimat), în timp ce marja corespunzătoare a crescut la 6,7% de la 6,1% în Q1’23.
EBITDA segmentului de instalații a crescut cu 30% an/an, ajungând la 12 milioane RON (marja de 9,8% vs. 9% cu un an în urmă), EBITDA segmentului de compuși a adăugat 14% an/an, ajungând la 2,3 milioane RON (marja de 11,1% vs. 9,8% cu un an în urmă), la segmentul de ferestre și uși a devenit pozitivă, ajungând la 0,5 milioane RON (marja de 4,6% vs. -0,9% cu un an în urmă), iar la segmentul de biodegradabile a rămas negativă, ajungând la 3 milioane RON (marja de -11,8%).
Rezultatul financiar net din Q1’24 a rămas în teritoriu negativ, cu pierderi de 3,5 milioane RON (constant an/an).
Perspective
Managementul este optimist cu privire la restul anului, având în vedere rezultatele din T1 2024 ,cu toate acestea, având în vedere fluctuațiile sezoniere ale afacerii, este prematur să se discute despre o actualizare a bugetului. Începând cu T2 2024, compania va consolida rezultatele Grupului Freiler.
Majorare de capital
Compania propune actionarilor aprobarea majorarii de capital social prin aporturi in numerar cu suma maxima de 22.220.000 RON, de la valoarea curenta de 217.900.035,80 RON la valoarea maxima de 240.120.035,80 RON, prin emiterea unui numar maxim de 222.200.000 actiuni noi ordinare, nominative, in forma dematerializata, cu valoarea nominala de 0,1 RON/actiune.
Scopul majorarii de capital este finantarea planurilor de dezvoltare si a nevoilor curente ale societatii.
Majorarea de capital social se va realiza cu respectarea dreptului de preferinta a actionarilor societatii, perioada in care se pot subscrie actiuni nou-emise in cadrul exercitarii dreptului de preferinta fiind de o luna de la data stabilita in prospect.
Numarul drepturilor de preferinta emise este egal cu numarul de actiuni inregistrate in registrul actionarilor la data de inregistrare. Un numar de 9,806482259225923 drepturi de preferinta sunt necesare pentru subscrierea unei actiuni nou-emise.
Un actionar inregistrat in registrul actionarilor Societatii la data de inregistrare poate subscrie un numar maxim de actiuni noi calculat prin impartirea numarului de drepturi de preferinta detinute de respectivul actionar la numarul drepturilor de preferinta necesare pentru a subscrie o actiune noua (i.e. 9,806482259225923).
In cazul in care numarul maxim de actiuni ce rezulta din calcul mentionat mai sus nu este un numar intreg, numarul maxim de actiuni noi care pot fi subscrise va fi rotunjit la cel mai apropiat numar intreg inferior.
Datele-cheie pentru majorarea de capital social, etapa exercitarii drepturilor de preferinta, sunt:
• Data de inregistrare: 16 iulie 2024
• Ex Date: 15 iulie 2024
• Data platii: 17 iulie 2024